Konec januarja je na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani potekal sejem Alpe-Adria. V sklopu sejma se je odvijalo tekmovanje za dijake srednjih šol z naslovom »Več znanja za več turizma«, ki ga že šestnajstič zapored prireja Turistična zveza Slovenije.
V sklopu tekmovanja dijaki pripravijo turistično pot in končni turistični produkt – spominek, ki ga predstavijo na sejemskem prostoru.
Dijaki srednje šole za storitvene dejavnosti so tokrat namenili pozornost usnjarski zgodovini Šoštanja in »Sladko usnjarsko dogodivščino v Šoštanju«, kot so poimenovali svojo nalogo, tako dobro vpletli v zgodbe turizma, da so bili nagrajeni z Zlatim priznanjem.
Nagrajeni dijaki, Tjaša Pristovšek, Neli Poličnik, Mojca Vocovnik, Sara Hudej, Lea Lah, Adrian Poprijan in Lenart Kukovec so nalogo izvedli pod strokovnim mentorstvom v sestavi: Marko Gams, Anita Rudolf Pečnik in Janja Hren.
K sodelovanju so povabili arhitektko iz občine Šoštanj Matejo Kumer in modni oblikovalki Jeleno Stevančević in Petro Meh.
Ustvarjen produkt je namenjen predvsem šolskim skupinam, kjer lahko na doživet način spoznajo usnjarsko dediščino Šoštanja. Produkt povezujejo med sabo vsebinsko prepleteni trije sklopi.
Na začetku v Muzeju usnjarstva na Slovenskem spoznajo pomen usnjarske dediščine in razvoj mesta, sledi voden ogled, kjer se seznanijo s stavbno dediščino in zapuščino usnjarske družine Woschnagg. V drugem sklopu sledi dodana vrednost predlaganega produkta, interaktivna dogodivščina na dvorcu Gutenbuchel, ki nudi poglobljeno znanje o dediščini usnjarstva in družine Woschnagg. Produkt pa se zaključi z nagrado, sladkim turističnim spominkom v obliki čokolade in piškotov.
Pot, ki so jo dijaki prehodili v okviru naloge in vse do končnega produkta – turističnega spominka, je bila pestra, kreativna in zelo delovna.
Dijaki so spoznali Muzej usnjarstva na Slovenskem, zgodovino usnjarstva v Šoštanju in zgodovino družine Woschangg. Na podlagi »sladke ideje« in izrisanega 3D načrta so v svojih delavnicah s pomočjo 3D tiskalnika izdelali modelčke za čokolado in peko piškotov. Izdelali so 4 različne okuse in barve piškotov, ki so jih poimenovali po mladih članih družine Woschangg (Herbert, Malvina, Walter in Doli), vsakemu so glede na njegovo osebnost pripisali tudi okus. Zasnovali so tudi dve čokoladi odličnega okusa, ki se imenujeta po starših, Franzu in Marriane Woschangg.
V okviru tekmovanja so posneli triminutni video. Snemanja je potekalo v Muzeju usnjarstva na Slovenskem, na Trgu bratov Mravljakov v Šoštanju, v prostorih podjetja Volonte in na dvorcu Gutenbuchel. Izdelali so tudi pisno nalogo, kjer so opisali vsa spoznanja, procese, ankete in rezultate. S tem pa naloga še ni bila zaključena, potrebno je bilo predstaviti produkt in nalogo tudi na samem sejmišču, kjer je razstavljajo okoli 40 dijakov iz vse Slovenije in tujine. Da so prepričali strokovno komisijo in obiskovalce z atraktivnostjo in povezano zgodbo usnjarstva so k sodelovanju povabili čevljarja, gospoda Iva Korena in dva člana Pihalnega orkestra Zarja Šoštanj. Iz zgodovine nam je poznano, da je bil pihalni orkester ustanovljen v Woschnagg – ovi usnjarni. Torej, nič ni bilo prepuščeno naključju. Tudi sama podoba dijakov je bila izdelana v smislu mladih usnjarskih vajencev. Jelena Stevančević iz podjetja Volonte je posodila usnje, iz katerega je Milojko Kumer izdelal prave usnjarske predpasnike, vajenske čepice pa nam je posodil Rok Potisek. Da je bilo vzdušje pravo in precej glasno, so poskrbeli tudi z glasbo (trobenta, saksofon, harmonika in posebno glasbeno oz. čevljarsko orodje, na katerega igra gospod Koren).
Občina Šoštanj je ponosna na promotorje našega kraja in na mlado energijo, ki zna neobremenjeno ustvarjati nove zgodbe in priložnosti. Verjamemo, da ima ustvarjen turistični produkt potencial in razvoj v prihodnosti.
Naj se sladka usnjarska dogodivščina v Šoštanju razvija še naprej kot lep spominek na bogato usnjarsko dediščino, ki nam jo je zapustila družina Woschnagg.