Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Kohezijskega sklada.
www.eu-skladi.si
Operacijo delno financira Evropska unija, in sicer iz Kohezijskega sklada. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi št. 4: Trajnostna raba in proizvodnja energije in pametna omrežja, prednostne naložbe št. 4.4: Spodbujanje nizkoogljičnih strategij za vse vrste območij, zlasti za urbana območja, vključno s spodbujanjem trajnostne multimodalne urbane mobilnosti in ustreznimi omilitvenimi prilagoditvenimi ukrepi v okviru specifičnega cilja Razvoj urbane mobilnosti za izboljšanje kakovosti zraka v mestih. Delitev naročila na sklope: naročilo se oddaja celovito, ni sklopov.
Občina Šoštanj je v februarju 2017 sprejela Celostno prometno strategijo (CPS), na podlagi katere je nadgradila pristop k urejanju prometa v bolj celostnega in usmerjenega k izboljšanju pogojev na področju hoje, kolesarjenja, javnega potniškega prevoza, motoriziranega prometa in povezane Šaleške doline. Nabor ukrepov CPS je pripravljen tako, da njihovo izvajanje vodi k dvigu kakovosti bivanja v občini Šoštanj. Eden izmed ukrepov, ki jih je občina predvidela v CPS, je tudi preureditev Trga bratov Mravljakov s pripadajočimi pasažami.
Trg bratov Mravljakov je historično trško jedro Šoštanja in je v celoti zavarovano kot nepremična kulturna dediščina in je kot tako pomembno v smislu zgodovinskega elementa v mestu. Kljub dotrajanosti nekaterih objektov in prevladi motoriziranega prometa še izkazuje karakter zgodovinskega značaja.
Trenutno na Trgu bratov Mravljakov poteka motorni promet, trg pa se uporablja kot parkirna površina. V osrednjem delu trga je na vzhodni strani ceste urejenih 13 parkirnih mest ter 1 parkirno mesto za invalide, na zahodnem delu pa je nanizanih še 15 parkirnih mest. V osrednjem delu trga stoji med parkirišči in objekti na večjem podstavku kip Marije, ki je bil pred leti s prvotne lokacije premaknjen na rob trga. Kip Marije je postavila družina Woschnagg kot varovalni simbol pred poplavami in ima kot tak zgodovinsko noto in je vedutna značilnost trga. Fasade objektov in urbana oprema so v precej slabem stanju. Obe pasaži proti zahodu sta neurejeni, neosvetljeni in s tem nevarni.
V preteklem letu je Ministrstvo za infrastrukturo razpisalo Javni razpis za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti. Občina Šoštanj je s pomočjo prostorskih načrtovalcev – Biro Skiro in Zavodom za varstvo kulturne dediščine ter v sodelovanju Komunalnega podjetja iz Velenja, pripravila projekt » Preureditev Trga bratov Mravljakov kot območje prijaznega prometa«.
Veseli in ponosni smo, da je bil projekt sprejet, in je med 23 prijavljenimi slovenskimi občinami prejel najvišji finančni delež sofinanciranja – 817.000, 00 EUR.
Za predviden projekt in ureditev trga pa bo občina Šoštanj sama, še dodatno namenila v proračunu okoli 400.000,00 EUR lastnih sredstev.
Prenova trga se bo pričela v tem letu in se bo skladno z razpisanimi vsebinami izvajala kot en projekt/ »operacija za izboljšanje infrastrukture za pešce«, znotraj katerega bosta izvedena dva ukrepa:
- Ukrep 1 – Skupni prometni prostor,
- Ukrep 2 – Pločniki in peš povezave.
V starem mestnem jedru na Trgu bratov Mravljakov se bo vzpostavil atraktiven prostor v obliki razširitve površin za pešce in uvedbe skupnega prometnega prostora (ang. shared space).
Skupni prometni prostor je javni prostor oziroma prometna površina, na primer ulica ali trg, kjer ni delitve glede na različne uporabnike prostora oziroma motorizirane in nemotorizirane udeležence v prometu, na primer na vozne pasove in pločnike, temveč vsi udeleženci souporabljajo vso površino, pri čemer imajo pešci prednost.
Trške površine bodo zopet namenjene igri, druženju ter hkrati tudi uživanju ob bogati arhitekturi trga. Na ta način bodo priložnost dobila tudi lokalna podjetja, ki bodo s svojo ponudbo oživila trg ter mlade družine z otroki in nenazadnje tudi turisti. Gre za eksperimentalni projekt, na podlagi katerega se bodo v prihodnje lahko še kvalitetneje oblikovale ustrezne vsebine.
Cilj operacije je trajnostni način mobilnosti pripeljati v najožji center mesta in v tem okviru nadgraditi obstoječ sistem peš ter kolesarskih povezav, parkirna mesta pa iz starega mestnega jedra popolnoma umakniti. Na ta način se bo vzpostavilo kvalitetno urbano okolje, ki bo prebivalcem omogočalo višjo kakovost bivanja in jih hkrati nagovorilo k pogostejšemu izboru hoje, kot potovalnega načina. Povečala se bo atraktivnost mesta, ki bo pripomogla k trajnostnemu razvoju mestnega naselja.
Ker pa se zavedamo, da sama prometna in infrastrukturno urbana ureditev ni dovolj, da trg zaživi, je v letu 2018 župan Darko Menih s Sklepom ustanovil aktivno skupino, ki se ukvarja z vsebinsko oživitvijo starega jedra trga.
Skupina je bila v preteklem letu zelo aktivna in je priredila štiri odmevne dogodke, v katere so bili vključeni prebivalci trga in vsi, že aktivni deležniki, ki ustvarjajo v tem prostoru. Naloga skupine je, da v prihodnje pripravi temelje za vzpodbudno in privlačno okolje bodočih ustvarjalcev vsebin na trgu.
Poleg opisanega projekta pa bo občina Šoštanj začela z izvajanem urejanja območja v zaledju trga, kjer sta predvidena gradnja stanovanjskega objekta za mlade družine in ureditev parkirišča, ki bo nadomestilo parkirana mesta, ki so danes na trgu.
V zavedanju, da se moramo za te korake prenove potruditi vsi, verjamemo, da bomo v prihodnje imeli v trškem jedru, varen promet, lepšo in vsebinsko pestro ponudbo, ki bo privlačna tako za občanke in občane Šoštanja, ter vse obiskovalce našega lepega mesta.