Na srečanje skupine za oživitev mestnega središča Šoštanja smo ta teden prinesli nekaj novih idej in razmišljanj:
- Lahko bi ponudili turistični spektakel, saj imamo Smrekovec, Družmirje, TEŠ in usnjarje…
- Šoštanj že dolgo ni več mesto svetlobe. Treba je poiskati pravo identiteto. Usnjarstvo!
- Manjka sladoledar!
- Organizirajmo polnočni tek!
- Brez kapitala v središču mesta ne bo nič.
- Trg ne bo živel brez stanovalcev. Tu je treba zgraditi nova stanovanja!...
- Knjižnica ja, knjižnica ne, morda le čitalnica, vendar v katerem objektu?
… se je slišalo med zbranimi.
Menim, da je uporabno vse, kar smo našteli in da je na Trg bratov Mravljakov treba pripeljati vsakega malo; nekaj gospodarskih dejavnosti in kapitala, nekaj javnih vsebin, kakšno unikatno ponudbo, ki bo odražala identiteto mesta in tudi kakšno turistično vsebino ter prav tako organizirati enkratne priložnostne dogodke. Tudi stanovalci so del mestnega jedra, vendar je treba paziti, da zaradi javnega programa, ki prvenstveno sodi v urbano središče, ne pride do konfliktov. Če bo trg postal spalno naselje, si tja obiskovalci ne bomo želeli. Vedno se je treba vprašati: Kakšen bi moral biti trg, da bi si sam želel iti tja? Kakšni so trgi, ki jih z veseljem obiščemo drugje? To so prostori, ki so prijetni. Trg mora biti urejen. Če bodo mimo mene hrumeli avtomobili, mi na tem trgu ne bo prijetno. Tam si želim v prijetni kavarni popiti dobro kavo, ali s sladoledom v roki posedeti na klopi in se nastavljati soncu ali pa poleti na trgu najti prijetno senco. Čez trg se želim tudi samo sprehoditi in pri tem opazovati urejene izložbe. Na TBM imamo danes 9 delujočih in 9 zapuščenih lokalov ter 36 stanovanj. A ko se sprehodim čez ta prostor, nimam takega občutka. Tudi delujoči lokali ne dajejo videza življenja. Zakaj tukaj ni urejenih izložb? Če zaprašeno okno zakriva neugledna zavesa, me tak prostor prej odbija kot privlači. Zavod za varstvo kulturne dediščine na zaščitene objekte res ne dovoli nameščanja vitrin ali povečevanja obstoječih okenskih odprtin. A stara mestna jedra taka večinoma so. Če lokal nima izložbe, odpreš vrata in lutko postaviš na trg. Ali pa lepo aranžirano košaro. Čar je ravno v 3D predstavitvi, zato plakati, ki so sicer lahko hitra rešitev, ne bodo dosegli tako velikega učinka. Aranžiranje izložb oz. območja lokalov bi zato moral biti prvi ukrep, s katerim bi Trg bratov Mravljakov zbudili iz (navideznega) spanca.
In predlog, ki je bil ob tem podan, da bi razpisali nagrado za najlepše urejeno izložbo, je tukaj več kot na mestu.
Verona Hajnrihar, u.d.i.k.a.